Jesteś tutaj
Strona główna > Polska > Góry > Przełęcz Kocierska – Bukowski Groń – Porąbka

Przełęcz Kocierska – Bukowski Groń – Porąbka

Droga prowadzi przez mieszany las i łagodnie obniża się na pn. zach. W lesie kamienna biała kapliczka i dwa dobre ujęcia wody.
Koło pojedynczego domu osiedla Trzonka wyjście z lasu. Szlak prowadzi łagodnie w górę ku zach. z pięknym widokiem na Czupel i Magurkę. Mając przed sobą odkryty stok Bukowskiego Gronia z osiedlem Trzonka, koło kolejnego domu podchodzimy nieznacznie w górę, po czym płasko do skrzyżowania dróg, gdzie dochodzą z Targanic znaki żółte (droga nr 19). Z Przełęczy Kocierskiej 1 godz. 45 min.
Odtąd znaki zielone wzdłuż granicy lasu dążą krótko na zach. do siodła pod Złotą Górą (drewniana kapliczka na słupie), z którego w prawo odchodzi droga do wsi Roczyny. Wejście w liściasty las i jednostajnie w górę ku zach. Wkrótce skraj lasu, na polach z lewej strony dalsze rzadko rozrzucone domy osiedla Trzonka na stoku Bukowskiego Gronia. Podejście zmniejsza nachylenie. W lewo piękny widok na grupę Wielkiego Cisownika za doliną Wielkiej Puszczy. Osiągamy główny grzbiet Bukowskiego Gronia, nieznacznie podchodząc na zach. skrajem pól i mieszanych miodników (od żółtego szlaku 15 min.). Niemal płasko droga wiedzie ku granicy mieszanego lasu.

Palenica

Idziemy łukiem w lewo na trawers płd. stoków Bukowskiego Gronia. Przy słupku 25 (w dole ostatni dom osiedla Trzonka) znajdujemy się dokładnie pod szczytem Bukowskiego Gronia na który w prawo, w górę prowadzi wyraźna ścieżka. Od przełęczy pod Złotą Górą 30 min., z Przełęczy Kocierskiej 2 godz. 15 min. Na kamienistym grzbiecie Bukowskiego Gronia, pod jego wierzchołkiem, znajduje się piękna limbowa aleja o długości ponad 1 km.
Droga wiedzie teraz odcinkiem polany zagrodzonym dla wypasu owiec. Dochodzimy do wysokopiennych lasów świerkowych i nieznacznie schodzimy na zach. do wyraźnego rozwidlenia dróg (w lewo w dół droga do Wielkiej Puszczy). Tutaj uwaga! Należy w tym samym kierunku iść płasko trawiastą ścieżką nieznacznie w górę do słupka 31/33/34. Nieco dalej po prawej stronie rozległy młodnik nad którym widać wierzchołek Palenicy. Od przełęczy pod Złotą Gorą 45 min. – 1 godz., od Przełęczy Kocierskiej 2 godz. 30 min. – 2 godz. 45 min.

Paweł
Jestem miłośnikiem pieszych wypraw w góry; z racji ograniczonego budżetu głównie w te polskie ;-) Ale od czasu do czasu uda się coś odłożyć i wybrać w dalszą podróż (niekoniecznie w góry ;-) ).